Yleisö istumassa Kiipulan auditoriossa

Verkostoidu ja vaikutu 5.11.2021

Verkostoidu ja vaikutu on maksuton seminaari hämäläisille yrittäjille, yrityksille ja kaikille muille yrityskentällä tavalla tai toisella toimiville. Seminaari järjestetään joka toinen vuosi, seuraavan kerran 5.11.2021 Kiipulassa.

Vuoden 2021 seminaarin aamupäivä painottuu matkailuun.
Olet lämpimästi tervetullut koko päivään tai pelkkään aamu- tai iltapäivään.

Minimessuilla aamukahvin ja lounaan aikaan esittäytyvät:

  • Kiipula: Työtä Riittää!-hanke ja Kiipulan ammattiopisto
  • Kiipulan yrityspalvelut
  • Kiipula: Avire/kuntoutustoiminta
  • Janakkalan Osuuspankki
  • HAMK/ Hevoshäme-hanke
  • ProAgria / Hymy Häme II –hanke
  • Kirsin suklaat ( suklaata myös myynnissä)

Voit myös tuoda esitepöydälle seminaarivieraiden otettavaksi oman yrityksesi esitteitä tai jakotuotteita.

Ohjelma

Matkailun aamupäivä

8.00 Aamukahvi + minimessut + verkostoidu

9.00 Asiakasymmärrys ja digitaalinen asiakaspolku, Kirsi Mikkola
Millainen on Hämeenlinna seudun ( HML, Hattula, Janakkala) matkailijan digitaalinen asiakaspolku, mitä se tarkoittaa?

Tule kuulolle niin saat selville

  • miten Hämeenlinnan seudulle saapuvan asiakkaan ostopolku muodostuu?
  • kuinka voimme saada lisää vierailijoita Hämeenlinnan seudulle kun tunnistamme asiakkaiden kohtaamispisteet ja ostoreitit?
  • kuinka voimme saada enemmän asiakasymmärrystä ja tuottaa lisäarvoa asiakkaalle ostopolulla?
  • kuinka voimme saada enemmän euroja kassaan kun ymmärrämme asiakkaan ostopolun eri vaiheita?

Kirsi Mikkola on yrittäjä ja matkailun digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija. Hän on valmentanut ja sparrannut satoja matkailuyrityksiä ja organisaatiota digitaalisen kaupan ja asiakaskokemuksen kehittämisessä.  Kirsi on saanut yli 25 vuoden uransa aikana runsaasti palautetta sujuvasta esiintymisestä  ja lukuisten käytännön esimerkkien käyttämisestä esiintyessään.

10.00 Matkailupalvelun digitaalinen myynti – Natura Vivan ja Bookingpointin tarina, Ilkka Lariola

Ilkka on Natura Vivan hallituksen puheenjohtaja, Bookingpointin perustaja sekä Johku-kaupankäyntiteknologian ekosysteemijohtaja. Ilkalla on 15 vuoden kokemus luontomatkailun yritystoiminnasta ja käytännön liiketoiminnasta. Viime vuosina Ilkka on keskittynyt erityisesti matkailun digitaaliseen kaupankäyntiin ja sen kehittämiseen. Ilkan missiona on vakuuttaa matkailuyrittäjät digitaalisuuden hyödyistä ja rakentaa yhteistyössä digitaalisille tuotteille uusia myyntikanavia.

Puheenvuorossaan Ilkka kertoo esimerkkejä Natura Vivan ja Bookingpointin näkökulmasta.

10.45 Näkyvä matkailubrändi Instagramissa, Satu Gülle

Kuinka tuot yrityksesi esille Instagramissa tavalla, joka kiinnostaa kohdeyleisöäsi sekä kasvattaa yrityksesi tunnettuutta alustalla. Käytännönläheinen koulutus, jonka avulla ymmärrät kuinka tehdään pitkäaikaisesti toimivaa sitoutuneiden seuraajien Instagram-tiliä, opit kasvattamaan Instagram-tilisi orgaanista näkyvyyttä ja tavoitat oikean kohderyhmän yleisöä.

Satu Gülle on aidosti orgaanisen Instagram-kasvun guru, joka rakentaa asiakkailleen vahvoja Instagram-strategioita. Ei pelkkiä lukuja vaan aitoja sitoutuneita seuraajia ja tuloja Instagramin kautta.

11.45 Lounas + minimessut + verkostoidu

Yrittäjän iltapäivä

12.30 Yrityksen äänensävy, strategi Mikko Eskelinen

Yrityksen äänensävy on graafiseen ilmeeseen verrattavissa oleva määriteltävä ja dokumentoitu osa yrityksen identiteettiä. Äänensävy voi olla kilpailutekijä yritysten palveluiden ja tuotteiden ollessa samankaltaisia. Miten äänensävy rakennetaan?

Mikko Eskelinen on toiminut pitkään mainonnan tekstisuunnittelijana ja toimitusjohtajana mainostoimistoissa sekä markkinointi- ja viestintäpäällikkönä mainostajan palveluksessa. Mikko omaa laajan kokemuksen tekstistä osana brändiä ja sen johtamista.

13.15  Yrittäjä somessa, myötätuulta ja karikoita

Aiheesta keskustelemassa Janakkalan kunnanjohtajan Reijo Siltalan johdolla kriisiviestinnän kouluttaja, tietokirjailija ja yrittäjä Katleena Kortesuo sekä filosofian tohtori, yrittäjä ja aktiivinen twiittaaja Pekka Sauri.

Seminaarin päätteeksi julkistetaan Janakkalan kunnan nimeämä vuoden yrittäjä. 

Yhteistyössä:

Linnan kehityksen logo. Hämeenlinnan logo.Hattulan logo.

 

Henkilökuva.