Sähköisen lupajärjestelmän logo, valkoinen työmiehen kypärä sinisellä pohjalla.

Janakkalan sähköinen rakennuslupapalvelu parantaa rakennusvalvonnan saavutettavuutta. Palvelussa voi asioida koska tahansa. Rakentaja ja muut rakennushankkeeseen liittyvät toimijat saavat palvelussa suunnittelun lähtötietoja, voivat lähettää lupahakemuksen tai ilmoituksen sekä kommunikoida toimijoiden kanssa rakennushankkeen eri vaiheissa.

Palvelussa voit:

  • hakea lupaa useimpiin rakentamista koskeviin hankkeisiin, mm. rakennuslupaa, toimenpidelupaa, purkulupaa ja jatkoaikaa rakentamiselle
  • seurata lupahakemuksesi käsittelytilannetta sekä lisätä hakemukseen mm. liitteitä
  • tarkastella aiemmin sähköisesti luomiasi lupahakemuksia

Lupahakemuksen jättäminen edellyttää vahvaa sähköistä tunnistautumista. Se tehdään käyttäen verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. Tarkemmat ohjeet palvelun käytöstä alempana kohdassa ohjeet.

Yleensä hakemuksen täyttää asiakkaan valtuuttama pääsuunnittelija. Rakennushankkeeseen ryhtyvillä ja erityissuunnittelijoilla on oikeus päästä seuraamaan hakemuksen käsittelyä ja täydentämään sitä.

Lupahakemus tulee ensisijaisesti toimittaa Janakkalan kunnan käytössä olevassa sähköisessä järjestelmässä (asiakirjat pdf-muodossa). Jos lupahakemus toimitetaan paperisena, niin kunta veloittaa asiakirjojen muuttamisesta sähköiseen muotoon 100 € ja todelliset skannauskulut.

Sähköisen lupa-asiointipalvelun ohjeet