Janakkalan kunta otti chat-palvelun käyttöön
Janakkalan kunnan nettisivuille on avattu chat-neuvontapalvelu. Palvelussa voi kysyä tai keskustella reaaliaikaisesti, helposti ja nopeasti. Silloin kun asiakaspalvelija ei ole linjalla, chatin kautta voi jättää viestin ja yhteydenottopyynnön, johon palataan mahdollisimman nopeasti. Chattiin vastaa ensisijaisesti palvelutoimisto Lyylin asiakaspalvelija palvelutoimiston aukioloaikoina. Kokeilukuukauden jälkeen palvelua on tarkoitus laajentaa myös muille toimialoille.
Erinomainen asiakaspalvelu sekä digipalvelujen kehittäminen ovat avainasioita Janakkalan uudessa strategiassa. Chat mahdollistaa matalan kynnyksen yhteydenotot kuntaan, auttaa oikeaan palveluun ohjautumisessa ja helpottaa tiedonsaantia.
Tietosuojasyistä asiakas esiintyy chatissa nimettömänä, eikä asiakaspalvelija voi vastata henkilökohtaisiin, esimerkiksi terveystietoja koskeviin kysymyksiin. Henkilökohtaiset asiat hoidetaan edelleen suoraan ao. viranhaltijan kanssa ja tästä syystä ja chat-palvelua ei oteta käyttöön terveys- ja sosiaalipalvelujen sivuilla. Ensimmäisenä päivänä chatissa kyseltiin eniten erilaisia yhteystietoja sekä terveyspalveluihin liittyviä muita kysymyksiä.
Lisätietoja:
viestintäsuunnittelija Heidi Lampsijärvi
heidi.lampsijarvi@janakkala.fi, 03 680 1588
ICT-kehittämispäällikkö Tommi Suoranta
tommi.suoranta@janakkala.fi, 03 680 1614