Asiakasraati

Asiakasraatitoiminta on yhteistyötä, avointa keskustelua ja vuorovaikutusta.

Tavoitteenamme on yhdessä asiakkaidemme kanssa kehittää hoitoon liittyviä palveluja ja toimintoja. Asiakasraati koostuu perusturvan palveluja käyttävistä asiakkaista ja terveystoimen henkilöstöstä.

Janakkalan perusturvan palveluihin kuuluvat Turengin ja Tervakosken terveysasemien lääkärien ja sairaanhoitajien avovastaanotot, Turengin päivystys, suun terveydenhuolto, neuvolat, koulu- ja opiskelijaterveydenhuolto, laboratorio, röntgen, hoitotarvikejakelu, fysioterapia, toimintaterapia, mielenterveys- ja päihdepalvelut, apuvälinepalvelut, puheterapeutti ja Janakkalan sairaala.

Asiakasraati aloitti toimintansa huhtikuussa 2017 terveystoimen asiakasraatina. Raati on antanut kehittämisehdotuksia esimerkiksi terveyskeskuskorttelin ulko-opasteista, sairaalan pääsisäänkäynnistä, lääkinnällisen kuntoutuksen palvelusetelin potilasohjeesta ja tiedon löytymisestä kunnan uusituilta internet -sivuilta.

Vuoden 2019 alusta terveystoimen raati laajeni koko perusturvan asiakasraadiksi. Neljän uuden jäsenen jälkeen raatiin kuuluu 13 asiakasjäsentä. Keväällä 2019 raati tutustui Ikäkeskuksen ja asumispalveluyksiköiden toimintaan. Raati antoi kehittämisehdotuksia Ikäkeskuksen internetsivuihin ja ideoi keinoja osallistaa läheisiä asukkaan arkeen hoivayksiköissä.

Miten asiakasraati toimii ?

  • Kokoonnutaan noin 4 kertaa vuodessa.
  • Keskustellaan ennalta suunnitelluista aiheista.
  • Kuullaan esityksiä nykyisistä ja tulevista palveluista sekä toiminnoista.
  • Annetaan palautetta ja kehittämisehdotuksia perusturvan palveluista ja toiminnoista.

 

Sivusto päivitetty 5.6.2019/SR