Asiakasraati

Asiakasraatitoiminta on yhteistyötä, avointa keskustelua ja vuorovaikutusta.

Tavoitteenamme on yhdessä asiakkaidemme kanssa kehittää hoitoon liittyviä palveluja ja toimintoja. Asiakasraati koostuu terveystoimen palveluja käyttävistä asiakkaista ja terveystoimen henkilöstöstä.

Janakkalan terveystoimen palveluihin kuuluvat Turengin ja Tervakosken terveysasemien lääkärien ja sairaanhoitajien avovastaanotot, Turengin päivystys, suun terveydenhuolto, neuvolat, koulu- ja opiskelijaterveydenhuolto, laboratorio, röntgen, hoitotarvikejakelu, fysioterapia, toimintaterapia, mielenterveys- ja päihdepalvelut, apuvälinepalvelut, puheterapeutti, Janakkalan sairaala ja työterveyshuolto.

Raatiin kuuluu 11 asiakasjäsentä, joilla on käyttökokemusta terveystoimen palveluista. Huhtikuussa 2017 toimintansa aloittanut raati on syksyyn 2018 mennessä tutustunut terveystoimen eri yksiköiden toimintaan. Raati on antanut kehittämisehdotuksia esimerkiksi terveyskeskuskorttelin ulko-opasteista, sairaalan pääsisäänkäynnistä, lääkinnällisen kuntoutuksen palvelusetelin potilasohjeesta ja tiedon löytymisestä kunnan uusituilta internet -sivuilta.

Miten asiakasraati toimii ?

  • Kokoonnutaan noin 4 kertaa vuodessa.
  • Keskustellaan ennalta suunnitelluista aiheista.
  • Kuullaan esityksiä nykyisistä ja tulevista palveluista sekä toiminnoista.
  • Annetaan palautetta ja kehittämisehdotuksia terveystoimen palveluista ja toiminnoista.

Sivusto päivitetty 31.8.2018/SR