Janakkalan kunta Terveys- ja sosiaalipalvelut Lapset ja nuoret Asuminen ja ympäristö Työ ja yrittäminen Vapaa-aika ja matkailu


Kysy, vinkkaa, kehu tai moiti, niin sinulle vastataan

Asunnon hakeminen

Hakeminen, hakemusten käsittely ja asukasvalinnat

 

Löydät talojemme perustiedot asuntoluettelosta. Kun olet täyttänyt asuntohakemuksen ja toimittanut tarvittavat liitteet, voimme ottaa hakemuksenne käsittelyyn. Vuokra-asunnoistamme suurin osa on rahoitettu valtion arava- tai korkotukilainoilla ja tämä rahoitusmuoto määrittelee myös asukasvalintaamme. Tarkemmin säädöksiin voit tutustua ARA:n sivuilta.

Asunnon tarve arvioidaan tapauskohtaisesti ja suurimmassa tarpeessa olevat ruokakunnat asetetaan etusijalle. Otamme aina huomioon hakijan tulot ja varallisuuden sekä nykyisen asuntotilanteen. Janakkalan Asunnot Oy tarkistaa tämän lisäksi myös kaikkien hakijoiden luottotiedot. Hakijoita on aina runsaasti enemmän kuin vapautuvia asuntoja - kannattaa siis perustella asunnontarve huolellisesti ja pitää itse hakemuksen tiedot ajan tasalla. Sallittu yksi lemmikkieläin per huoneisto.

Täytä ensin asuntohakemus ja toimita siihen tarvittavat liitteet asuntotoimistoon joko sähkäisesti, perinteisellä postilla tai paikan päälle tuoden.

Asuntohakemus

Asuntohakemukseen tarvittavat liitteet

HUOM Lomakkeen lähetä-käskyn tulisi avata koneen sähköpostiohjelma ja liittää se automattisesti uuden sähköpostin liitteeksi. Jotkin sähköpostiohjelmat kuitenkin estävät tämän toiminnon. Tällöin voin tallentaa täydennetyn lomakkeen omalle koneelle tulostamisen kautta pdf-lomakkeena ja lisätä lomake itse sähköpostin liitteeksi. Tulosta lomake osoitteeseen jas.info (at) janakkala.fi

Puutteellisia hakemuksia emme valitettavasti voi käsitellä.

Kaikki asuntohakemukset tulee tehdä kirjallisesti. Hakemuksen liitteineen voit toimittaa joko sähköpostilla tai paperilla:
Janakkalan Asunnot Oy
Harvialantie 7 B14200 Turenki
email: helena.aho (at) janakkala.fi
puh. asuntohakemukset (03) 680 1241

 

Hakemuksen voimassaolo, uusiminen ja päivittäminen

 

Hakemus on voimassa kuusi kuukautta jättöpäivästä. Hakemuksen vanhenemisesta ei ilmoiteta hakijalle erikseen. Hakijan tulee itse huolehtia hakemuksen uusimisesta tai tietojen päivittämisestä, jos olosuhteet muuttuvat. Muista toimittaa myös uusi vahvistettu verotuspäätös sen valmistuttua.

Vanhenevan hakemuksen voi uusia myös puhelimitse tai sähköpostitse (yhteystiedot yllä).

 

 

 

 

 


Kysy, vinkkaa, kehu tai moiti, niin sinulle vastataan